keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

SM-kisat

Rölli osallistui lauantaina nollakoirana joukkueradalle, ja hienosti tekikin nollan!! Rata oli suht helppo eikä mikään kohta mietittänyt sen enempää. Hävittiin aikaa toki muille jälleen putkijarrutuksissa, kun ei se vaan tule niin nätisti kuin voisi.
Kutsuin kontaktit läpi, ja se tulee kutsusta salamana. Jäin kuitenkin miettimään, saako läpijuoksuttaminen Röllin varmemmaksi vai ei. Tuleeko Rölli siis epävarmemmaksi paikasta vai varmemmaksi etenemisestä. Olen ihan sekaisin sen kontaktien kanssa, ja kuinka lähteä rakentamaan nopeutta uudestaan.

Sunnuntaina oli yksilökisat, johon osallistuttiin ihan virallisesti. Anne Huittisen rata oli mielestäni suoritettavissa, mutta se vaati jatkuvaa keskittymistä ja pitkälti koiran hanskassa pitämistä. Ei meidän rata!
Rataprofiili toi esiin meidän toisen ongelman, nimittäin esteiden suorittaminen vaikka ohjaaja lähtisi karkaamaan toiseen suuntaan. Ongelma näkyy voimakkaimmin alkutilanteessa, jossa Röllillä on vaan niin kiire mun perään. Tällä radalla ongelma oli kuitenkin enemmän mun pelko tästä virheestä, jolloin en liikkunut tarpeeksi rohkeasti. Tähän vaikutti myös pitkä odottaminen (esteiden paikkojen muuttuminen), jännittäminen ja ennen kaikkea epävarmuus valitsemastani suunnitelmasta. Jouduin siis aivan väärälle puolelle esteitä ohjaamaan koko radan kuvion ilman minkäänlaista harjoittelua. Takaaleikatessa en edes tajunnut ottaa Rölliä haltuun ennen pituutta, joten luonnollisesti se jatkoi matkaansa väärälle esteelle. Muu rata menikin puhtaasti, vaikka ylimääräisiä kaarteita tuli.
Yleisesti rataprofiili rajoitti paljon mahdollisia ohjausvalintoja, nimittäin Rölli ei yksinkertasesti kykene tai minä en ole opettanut.

Oma suoritus ei pahemmin masentanut, nimittäin minä mogailin eikä koira. Itseasiassa Rölli toimi mun mielestä erinomaisesti, mutta mä en vaan vielä osaa viedä sitä tarpeeksi hyvin.
Lisäksi muiden ystävien menestys oli niin hienoa, ettei omaa epäonnistumista edes muistanut. Onneksi olkoon vielä kerran Jenna&Neon, Maiju&Java, Anu&Riina sekä Pete&Meg!!!!! Aivan mahtavaa, ja todella olette jokainen menestyksenne ansainneet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti