sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Elina 2.3

Jatkoryhmän treeneissä tehtiin keinua ja 10 esteen rataa. Keinu oli n. 30 cm korkealla maasta. Ensiksi niin, että Viiru juoksi päätyyn namille jonka jälkeen Elina laski keinun hitaasti maahan. Koiran oli tarkotus tarjota 2-on-2offia. Syyksi Elina sanoi, että monet isot koirat herkästi karkaavat ennen kuin keinu lyö maahan. Äää... mä uskon itte, että toi ei ole koko kohtainen seikka ja pelkästään kurikysymys. Se että alkaako Viiru tarjota etutassuja maahan ei ole niin justiinsa maksi-koiralla. Mini-koira kun on niin kevyt, että keinun lauta lyö helpolla mahaan.
Hyvä pointti oli se, että Viiru juoksee edelleen pelkällä namille eikä niinkään suorita estettä (ts. jarruta ja keinun laskeuduttua tarjoa etutassuja maahan). Toisaalta jos en vaadi 2on2offia niin ongelmaa ei ole. Nyt ärsyttävästi Viiru rupesi tarjoamaan tätä asentoa jo ennen kuin keinua edes laskettiin. Taidan siis pysyä omassa opetustavassa tällä kertaa... :)

Ratapätkä meni seuraavasti: Vastaanotettiin kaksi ensimmäistä hyppyä, ennakoivalla valssilla hypyn kautta tiukka vienti putkelle. Persjättö putkelle, lähetys hypylle josta 90 asteen käännös pussiin. Jatkuu suorana hyppy, pituus jolle 90 asteen takaaleikkaus. Ohjataan silmukan kautta hypylle johon jälleen valssi, ja viimeinen hyppy suoraan.

Rata oli mun mielestä haastavempi kun viimeksi. Vaikein kohta oli ennen pussia hypylle lähettäminen, kun menin helposti liian lähelle, ja Viiru kiersi takaa. Pitää antaa tilaa ja opetella uusia ohjauslinjoja.
Ekalla kerralla takaaleikkaus tuntui olevan vähän vaikea. Meni joo, mutta himmaili ja murisi taas mulle. Palkattiin paristi eikä enää ollut ongelmaa. Tais se mun valssin myöhästymisestäkin murahtaa kerran. :D

Semmonen ongelma ilmeni, että pidemmillä pätkillä ei kestä, jos lelu odottaa valmiina. Parikin kertaa juoksi ihan täpöö Elinan luokse välittämättä mun ohjauksesta. Saatiin tääkin onnistumaan, mutta vaatii huomiota ja treeniä.

Olen huomannut Viirun vireestä sellaisen puolen, että mitä enemmän tekee niin sitä hullummaksi se muuttuu. Tai siis samana iltana ja seuraavana päivänä on selkeästi aktiivisempi. Oli nimittäin perjantaina repinyt häkissä tyynynsä ihan tuusan nuuskaksi. Vähän huolestuttaa tää mun yritys siirtyä häkittömään elämään! :D

Kotimatkalla kävi vähän nolo kömmähdys. Olin just tarkistanut, että mulla riittää just ja just käteinen junalippuun. Menin jo siis hyvissä ajoin junaan odottamaan lähtöä, etten vaan missaisi viimeistä junaa (niin kuin pari viikkoa sitten) ja ostaisin konnarilta lipun. Noh.. lippu olikin vähän kalliimpi kun muistin! Ääk olin niin nolona ja Viiru tais tajuta, että nyt tarvitaan apua. Sehän rupes murisemaan tosi matalalla äänellä konnarille!!! Vielä nolompana pyörittelin päätä Viirulle, että ei nyt... Onneksi oli kuitenkin mukava mies ja antoi alennusta, että päästiin espooseen asti. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti