maanantai 14. helmikuuta 2011

Hyvinkään kisat 13.2

BAT oli järjestänyt viikonloppukisat Hyvinkään koiraurheilukeskuksessa. Siellä sitten vierähtikin koko viikonloppu..

Sunnuntaina kisasin Röllillä 3x agi-rataa. Kisat olivat puoli tuntia edelle ja mulla meinas tulla hirveä kiire. Onneksi sain mennä viimeisenä niin ehdin valmistautua rauhassa.

Ensimmäinen rata oli ihan huippuhyvä, vaikka tulokseksi tulikin HYL. Meno oli varmaa ja kontaktit täydelliset. Rölli vaan irtosi väärälle esteelle ja otti ylimääräisen muurin. Itse kerkesin kohtaan paljon paremmin kuin uskoin ja liiketila rupesi loppumaan. En myöskään tehnyt kunnon vekkiä ennen hyppyä. VIDEO.
Nauratti vähän, kun Janne tuli kysymään radan jälkeen että huusinko mä vähän väliä "Viiru".. selkeästi harjottelen jo tulevaa varten. :D

Toinen rata oli myös hieno! Kontaktit jälleen loistavat, ja puomilla uskalsin jousta katsomatta taakseni ohi muiden hyppyjen. Hienosti Rölli odotti lupaa. :)
Tulokseksi tuli vitska kiellosta. Putken suu loppui samaan kohtaan kuin poikittainen hyppy oli 1,5 metrin päässä. Uskoin röllin kaarrattavan putkesta niin, ettei takaatörkkäysyä tarvittaisi. Jatkoon oli muutenkin vähän kiire, niin otin vaan rintamasuunnan painavana hyppyä kohti, mutta liikuin voimakkaasti. Rölli kääntyikin putkesta tosi tiukasti ohittaen hyppylinjan, joten mun rohkea liikkuminen ei auttanut yhtään. Kielto siis ja jouduin palaamaan takaisin.
Olisin itse antanut toisen kiellon aan jälkeiseltä hypyltä. Tein 180 asteen jaakotuksen eikä Rölli meinannut ottaa hyppyä vaan kääntyi ennen sitä. Mulla oli jo rataantutustumisessa sellanen olo, ettei vaan tuntunut kauheen hyvältä vaihtoehdolta. Silti järkevästi ajateltuna ratkasu oli hyvä. Pitäs luottaa enemmän omaan fiilikseen! Toisaalta mulla on näissä uudemmissa ohjauskuvioissa tällä hetkellä vähän hankaluuksia. Oon jättänyt niitä syrjään ja enään ei tunnu toimivan kauhean hyvin. Oma liikkuminen on varmaan epävarmaa joten pitää ottaa treenilistalle.

Mulla alkoi olla jo uskoa Röllin kontakteihin, kun ei se nyt muutaman kuukauden aikana ole pahemmin tullut läpi luvatta. Mutta ei tsiisus sentään kolmannella radalla tuli 3.esteenä olleen aan läpi. :( alku oli vastaava kun ekalla radalla ja mielentila oli mun mielestä ihan ok. Ota nyt sitten selvää, mitä Röllin pään sisällä liikkuu. Rölli pääs hyppäämään seuraavan hypyn mutta laitoin takaisin kontaktille. Vähän härkin ja läksin pois. Ehkä kolme agi-rataa peräkkäin on vain liikaa..

Saas nähdä mitä ens viikonloppuna tapahtuu Masalassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti