tiistai 4. tammikuuta 2011

VOITTO!!

Röllillä oli kolme starttia 2.1 Hyvinkäällä pitkän kisataoun jäkeen. Ensimmäinen (hyppis) oli kauheeta kaahatusta. Ajatus ei sitten yhtään läsnä ja kepeiltä tuli ensin kaksi kieltoa ja vähän myöhemmin pakka hajosi uudemman kerran totaalisesti. Olipa ärsyttävä nähdä videolta, että mun ohjaus vähän lässähti keppisähläyksen jälkeen.... Mä oon yleisesti ollut hyvä tekemään loppuun asti täysillä kävi radalla mitä vain (paitsi kontaktivirhe.. heh).

Toisella radalla oli jo toka este aa. Vähän kirosin siinä sitten, että jos ei päästä tuon pidemmälle, kun se vaan kuumuu niin paljon. Rölli oli ihan ok mielitilassa kun äiti toi sen radan reunalle. Tein perusrutiinit ja ennen radalle menoa otin sen syliin ja painoin pään kainalooni jotta rauhottuisi. Odotin rauhassa että toinen oli tullut maaliin kun menin vasta hypyn taakse. Tein tosi rauhallisia liikkeitä ja puhuin hiljaa mutta napakasti Röllille. Ja kappas, se pysähtyi aan alastulolle!!!! ihana rölli <3 mulla kesti hetki tajuta ja olin pikkasen väärässäkin paikkaa mutta nollaa tehtiin edelleen. Keinulle meno oli melko suora, jostain ihmeen syystä meni ohi... en oikeen vieläkään ymmärrä miksi. Tiita oli mennyt kanssa mutta vähän eritavalla. Joka tapauksessa pysähtyi muillekkin kontakteille ja teki tosi huolella työtä. Ihanaa tää kisaaminen kun se on tällästä!!!

Kolmas rata ja kun äiti tuo röllin radan reunalle, on mieli ihan muuta kun rauhallinen. Ei tsiisus.. mietin pitäskö jättää rata väliin vai yritänkö. Tein rutiinit ja toimi vähän paremmin. Otin taas syliin ja pää kainaloon. Nyt rupesi nuolemaan kirsuaan kolmen sekunnin välein. JESS!! tää on parasta ikinä, että rauhoittelee itseään! Tätä meinaan tehdä nyt tulevaisuudessakin. Suurin edistysaskel pitkään aikaan. Vire oli radalle lähdössä samaa luokkaa kun tokalla radalla.
Alku meni hyvin ja pysähtyi aalle, jess!! Keinulle menossa juoksin täysiä ohi jotta kerkeisin persjättöön (treeneissä näissä ei mitään vaikeuksia). Rölli tuli läpi enkä palauttanut. Mun mielestä palautuksen tulisi tulla samantien eikä niin, että on jo päässyt tekemään muita esteitä, jotta siitä olisi hyötyä. Kepeillä ollessa mietin, että ihan sama puomi vielä edessä niin siinä vähintään pysähtyy. Olin niin asennoitunut, että kyllä se pysähtyy. Tassut osu maahan ja mä kutsuin "tule". Mutta mitä vitsii!??! Rölli vaan juoksi läpi eikä tullut mun pyynnöstä! Ähh, liian myöhäistä taas korjata. Menin maaliin ja nollahan se oli. Ainut kuitenkin mikä mulla oli mielessä, oli että se pääs karkaamaan kaks kontaktia. Mä vaan itkin kuinka seuraavat kisat tulee olemaan tuskaa mun virheitten takia. Kaverit tuli onnittelee kuinka hienoa, että Rölli johtaa. Mä en pystynyt iloitsee vasta kun pienen mietiskelyn jälkeen. (tätä tarkotin tavoitteissani tiukkapiposuudella josta ois ihan hyvä päästä edes vähän eroon.) Nyt olen tosi onnellinen ja katsotaan kisa kerralla miten kontaktit menee tai muuttuuko ne edes. Jos jotain positiivista tosta Röllin epäloogisuudesta niin ehkä mä en nyt sekottanut tolla sen päätä. ;)
Tässä VIDEO radasta. Kiitos Annika!

Viiru oli mukana turistina. Käyttäytyy tosi kivasti ja pääsi ottamaan lämppäesteillä pikkuagia. Ainakaan nyt ei ahistanut täysin uus paikka. Se vaan murisi ja oli ihan hurja leikkiessään. :)



Ollaan myös käyty vapaatreenaamassa ja se osaa jo kulmat kujilla!! Ja pentupuomia se on mennyt hihnassa, ja välillä hihnamiehen ei ole tarvinnut tehdä mitään! Ihmeellistä kuin se on oppinut muutamilla toistoilla niin hyvin. :)

Alla vielä kesän pentupäivältä 1.8 sisaruspotretti omistajineen:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti